onsdag 17 december 2008

eSamhället, 7,5 poäng...

... är en kurs som jag håller i för tillfället och ibland verkligen älskar jag att ha kurser! De diskussioner och de funderingar som kommer upp i den här kursen ger mig verkligen hopp om att det finns engagemang och klokhet där ute. Synd bara att just de här funderingarna är så osynliga i den offentliga debatten. Vilket för övrigt var en kommentar jag fick efter min föreläsning som jag gav i torsdags för ett antal kommunledningar som arbetade med it och demokratifrågor: - Varför är det ingen som pratar om det här? Det är ju jätteviktiga frågor som rör hela vårt samhälle!

Ja det kan man ju verkligen undra... (när IT-propositioner och handlingsplaner pratar om effektivisering och tillit i termer av teknisk säkerhet)

1 kommentar:

  1. Skojigt, som när barnen säger "Jag får aldrig nånting!" :) apropå "Det är ingen som pratar om det här?" ;)

    Skämt åsido, vad var det för funderingar och åsikter som ventilerades? Du gjorde mig olindrigt nyfiken!

    SvaraRadera